Главная | Регистрация | Вход                                                 Вы вошли как Гость

Меню сайта

Категории раздела
поурочные проекты [1]
внеурочные проекты [0]

Жизнь сайта

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 554

Статистика

Онлайн всего: 6
Гостей: 6
Пользователей: 0

Форма входа

Главная » Файлы » Проекты » поурочные проекты

Будинок мрії
10.11.2009, 11:22
Пояснювальна записка

В умовах застосування проектно-технологічної системи, вчителі постали перед потребою знайти найкращі форми та методи проведення уроку.
Метод творчих проектів був сприйнятий вчителями трудового на-вчання як закономірний розвиток педагогічних технологій. Але аналі-зуючи роботу вчителів у цьому напрямку, ми дійшли висновку, що ба-гато з них сприймають проектно-технологічне навчання як позаурочні заклади. За таким видом діяльності вчитель дає учням схему творчого звіту, а вони вже самі обирають об’єкт праці, опираючись на ті знання та навички, які у них найкраще розвинуті. Учень робить виріб поза уроками і через деякий час звітує про свою працю. При цьому учень не становиться на рівень вище у процесі саморозвитку, робота з інформа-цією зводиться лише до знаходження історичних відомостей про об’єкт праці, а творчість проявляється лише в виготовленні виробу за готовою схемою, яку винайшли інші.
Але щоб досягти основної мети творчих проектів – розвивати в уч-нях самостійну творчу активність, їм потрібно дати загальноосвітні і спеціальні знання, привчити до планової і систематичної роботи, ство-рити умови до прагнення змінити виріб, зробити щось нове, сформува-ти уявлення про перспективи саморозвитку. Саме такий підхід, навчає учнів, а отже розвиває. І саме на уроках систематична робота вчителя з учнями над проектами зможе розкрити якнайкраще потенціал молодої людини.
Як приклад ми додаємо розробку блоку уроків проекту "Будинок мрії” відповідно до Державних стандартів освітньої галузі "Технології”. Роботу над цим проектом краще проводити у 9 класі, тому що за про-грамою будівельні креслення вивчаються саме в цьому класі.
Кожний урок сього блоку є не стандартним і дає вчителю велику можливість вибрати самому підходящі методи та форми його прове-дення. Досвід показує, що учні сприймають уроки більш емоціональ-ніше, вони більш активні та самостійні. Роль вчителя не є основною, він тільки направляє і корегує. Головний на уроці – учень, причому кожен особисто. І тому, саме на таких уроках як найкраще формуються інфо-рмаційна компетентність, компетентність саморозвитку та самоосвіти, продуктивна творча діяльність. А останній урок "Захист проекту” не тільки формує соціальну, полікультурну та комунікативну компетент-ності учня, але є своєрідним показником досягнення учнем нового рівня сформованості його особистості.

Клас 9.
Урок 1-2.
Тема. Будівельні креслення
Мета. 1. Забезпечити засвоювання учнями знань про особливості будівельних креслень та функціональні зони житлового приміщення.
2. Забезпечити формування в учнів умінь працювати з інформацією та застосовувати її на практиці, розвиток пізнавальних інтересів, прос-торового мислення та уваги.
3. Викликати в учнях бажання створювати у своєму житті красу та ідеальні умови фізіологічного комфорту, розвивати бажання послідов-ного досягнення своєї мети у роботі.
Оснащення. Інформаційний посібник, картка-завдання, пази.
Оформлення класу. Картинки з видами та планами домів, ін-тер’єри кімнат.
Тип уроку. Урок набуття учнями нових знань.

Хід уроку

I. Організаційна частина.

Вітання. Перевірка присутніх і готовності учнів до уроку. Призначення чергових.

II. Постановка завдання проекту.

Перед усім треба пояснити учням організаційний план здійснення проекту, а саме те, що на кожному уроці вони вивчатимуть тему, яка дасть їм певні знання та допоможе у розробці деталей свого проекту. Але для вдалого здійснення проекту потрібно звертатися до різноманіт-них джерел інформації, аналізувати її та вдало застосовувати. Треба до-вести до учнів, у які терміни вони повинні зробити проект, а також, які теми та коли вивчатимуть у цьому проекті. Це вони повинні записати. Підсумки практичної діяльності у роботі над проектом проходитимуть у вигляді письмового звіту та презентації, яка відбудеться на останньо-му уроці.
Потім пояснити завдання проекту та структуру письмового звіту.


Завдання проекту. Скласти будівельне креслення плану будинку своєї мрії. Описати покриття будівельних елементів (шпалери, кахель, фарби, тканини тощо) залежно від інтер’єру та кольорову гаму при-міщень. Спланувати розміщення меблів із врахуванням функціонального призначення приміщень. Зробити розрахунки кількості та орієнтовної вартості будівельного покриття та меблювання кімнат. Описати ви-конання щоденного та генерального прибирання, рекомендуючи еколо-гічно чисті засоби.
Структура письмового звіту. Письмовий звіт робити на листах формату не менш ніж А4. Він повинен містити: перспективний малю-нок будинку, план будинку з розмірами та експлікацією, опис будівель-них покриттів кожної кімнати з розрахунком кількості та вартості, план будинку з розміщенням меблів, малюнки інтер’єру кімнат (усіх або деяких) у кольорі, розрахунки орієнтовної вартості меблів, правила ви-конання щоденного та генерального прибирання будинку, список засо-бів для прибирання.

III. Викладання нового матеріалу.

1. Повідомлення теми та мети уроку.
2. Мотивація навчальної діяльності.
Ми пропонуємо провести мотивацію у вигляді фантастичної манд-рівки до майбутнього, де кожен з учнів має можливість побудувати та-кий будинок, який він сам захоче. Можна привести декілька прикладів, як конкретні учні досягли успіху та заробили багато грошей. Це сприя-тиме доброзичливій обстановці на уроці.

3. Вивчення та аналіз інформації.
Учням роздаються інформаційні посібники та картки-завдання, які вони повинні заповнити. Але робота з картками неможлива, якщо не проаналізуєш інформацію посібника.
Коли завдання зроблено, учням пропонується розглянути незрозу-мілі питання, та обговорити їх усім класом. За роботу над цими карт-ками вчитель може поставити оцінку.

4. Бесіда з учнями.
Бесіда націлена на активізацію знань учнів та керування і спряму-вання цих знань у необхідному напрямку вивчення функціонального призначення приміщень у будинку.
Поняття " моє житло” містить у собі цілий світ. Це той світ, у який ми приходимо після робочого дня, куди прагнемо, щоб відпочити, розслабитися або зібратися з думками, силами для вирішення життє-вих проблем. Дуже важливо, щоб будинок був зв’язаний з відчуттям мира, спокою, добра та комфорту і щоб ураховувалися побажання усіх членів родини. Саме тому, щоб будинок задовольняв ці потреби, він по-винен відповідати сучасним вимогам – функціональній залежності приміщень та направленості по сторонам світу кімнат.

Вчитель пропонує учням відповісти, які вони хочуть мати кімнати у своєму будинку, яку функцію виконують ці кімнати і як вони взаємоді-ють один з одним. У разі потреби він коригує відповіді.

Передня або прихожа - це перше приміщення, до якого попадають, коли заходять у будинок. Вона ізолює інші приміщення від шуму вулиці та протягів. Тут людина залишає пильний одяг та взуття, і саме тому у ній потрібне розташування шаф для одягу.
Кухня. Вона повинна розташовуватися неподалік від входу, щоб не йти з продуктами через увесь будинок. Але цю проблему можна ще ви-рішити другим входом. Призначення кухні – готування їж, а для цього потрібне спеціальне обладнання.
Їдальня. Її призначення – приймання їж. Вона повинна знаходитися поряд з кухнею та вітальнею.
Вітальня, зала або велика кімната. Приміщення, де збирається уся родина, де приймають гостей. Це приміщення для проведення дозвілля. Воно повинно бути зручним для усіх членів родини.
Туалет. Функція – виконання природних потреб. Гарно, коли є декі-лька туалетів. Один обов’язково розташувати біля прихожої. Інші можуть бути біля кожної спальні або один туалет поряд з усіма спа-льнями.
Ванна. Має функцію – миття та виконання гігієнічних процедур. Вона будується у зв’язку з туалетом. Біля прихожої ванна не потрібна.
Спальня. Її функція – відпочинок і сон. Ніщо не повинно цьому шко-дити.
Гардеробна. Функція – розміщення одягу. Вона повинна мати вхід зі спальні або ванної кімнати спальні, але тільки якщо для кожного члена родини є своя спальня.
Комора. Функція – зберігання продуктів або речей. Залежно від призначення її розташовують там, де вона потрібна.
Пральня. Функція – прання та сушіння одягу. Її краще розташову-вати поряд з кухнею або туалетом прихожої.
Спеціальні кімнати. Вони потрібні для професійної діяльності лю-дини або для реалізації її захоплень. Наприклад, музикам необхідна кім-ната або спеціальне місце, де можна зберігати музичні інструменти, для колекціонерів потрібні місця для колекцій, а для творчої діяльності необхідні майстерні.
Плануючи будинок, необхідно знати, що він поділяється на шумну зону та затишну. Які приміщення можна віднести до шумної зони? До затишної зони? Які кімнати і як розташовують по сторонам світу? Чому це важливо?

5. Закріплення знань у грі "збери пази”.
Закріплення та перевірку знань функціонального призначення при-міщень можна провести у вигляді гри, де потрібно зібрати план будин-ку, розрізаного у вигляді паз по кімнатах. Знаючи, як треба розташову-вати кімнати за їх функціональним призначенням, це зробити просто.

IV. Заключний інструктаж.
Домашнє завдання не задається, але треба нагадувати учням, що робота над проектом – це не тільки робота в класі. Більшу частину про-екту можливо зробити, працюючи дома. У класі вони отримують на-прямки роботи та невеличкі відомості. Крім того вони знають теми майбутніх занять і могуть підготуватися до них самостійно.

Клас 9.
Урок 3-4.
Тема. Планування будинку
Мета. 1. Забезпечити засвоювання учнями знань про особливості роботи з програмним забезпеченням для побудови плану будинку.
2. Забезпечити формування в учнів умінь застосовувати комп’ютерну техніку у навчання, застосовувати здобуту інформацію на практиці, розвиток пізнавальних інтересів та уваги.
3. Викликати в учнях бажання створювати у своєму житті красу та ідеальні умови фізіологічного комфорту, розвивати бажання послідов-ного досягнення своєї мети у роботі.
Оснащення. Комп’ютерний зал, програма "Floor Plan 3D (дизай-нер интерьеров)”
Оформлення класу. Картинки з видами та планами домів. На дош-ці написати критерії оформлення роботи.
Тип уроку. Урок застосування знань на практиці.

Хід уроку

I. Організаційна частина.
Вітання. Перевірка присутніх і готовності учнів до уроку. Призна-чення чергових.

II. Попередній інструктаж у комп’ютерному залі.
1. Правила безпеки та санітарно-гігієнічні вимоги.
Ви знаходитесь у приміщенні, де є багато пристроїв під великою напругою. Якщо нехтувати правилами експлуатації електричного об-ладнання, виникають фактори ризику та небезпеки. Саме тому вам слід додержувати таких правил:
- не чіпайте дроти;
- у разі виникнення самозаймання або якихось інших неполадок, не-гайно повідомте вчителя.
Щоб не створювати умов для відхилення вашого здоров’я:
- не нахиляйтеся до екрану. Ваше обличчя має бути на відстані не менш, ніж 35 см.
- Якщо, працюючи з комп’ютером , ви відчуєте запаморочення або нудоту, негайно повідомте вчителя.
Дотримання цих правил робить вашу працю на комп’ютері безпеч-ною.
2. Завдання.
Учням потрібно розповісти, що вони повинні зробити: спланувати будинок вашої мрії за допомогою програми.
Дуже важливо привернути увагу учнів до критеріїв, за якими пови-нна бути зроблена робота. Їх можна написати на дошці:
- прийнятна форма кімнат та будинку;
- прийнятні розміри кімнат;
- раціональність та правильність планування кімнат за функціона-льним призначенням;
- правильне розташування вікон та дверей.

3. Інструктаж роботи з програмою.
Вчитель обере програму, яку він вважає за потрібну.
Ми пропонуємо програму "Floor Plan 3D (дизайнер интерьеров)”. Потрібно розповісти учням, як працювати з програмою. Деякі вчителі помиляються, що на це потрібно багато часу на уроках інформатики. Не потрібно боятися, що учні вас не зрозуміють. З власного опиту можемо сказати, що навіть ті, хто ніколи не працював з комп’ютером, зрозумі-ють вас за 10 хвилин.

III. Практична робота та поточний інструктаж.

IV. Заключний інструктаж.

Клас 9.
Урок 5-6.
Тема. Створення комфорту у приміщеннях
Мета. 1. Забезпечити засвоювання учнями загальних відомостей про будівельні покриття елементів інтер’єру (шпалери, кахель, фарби), про добір кольорової гами у приміщеннях, меблювання.
2. Забезпечити формування в учнів умінь застосовувати здобуту ін-формацію на практиці, у розробці власного інтер’єру, розвиток пізнава-льних інтересів та уваги.
3. Викликати в учнях бажання створювати у своєму житті красу та ідеальні умови фізіологічного комфорту, розвивати бажання послідов-ного досягнення своєї мети у роботі.
Оснащення. Інформаційний посібники, каталоги, малюнки з ін-тер’єрами
Оформлення класу. Картинки з видами та планами домів, ін-тер’єри кімнат .
Тип уроку. Урок набуття учнями нових знань.

Хід уроку

I. Організаційна частина.
Вітання. Перевірка присутніх і готовності учнів до уроку. Призна-чення чергових.

II. Викладання нового матеріалу.

1. Повідомлення теми та мети уроку.
2. Мотивація навчальної діяльності та актуалізація знань учнів
Ми з вами вже маємо план будинку та побудовані за цим планом стіни, стелю та підлогу. Але усе це ще не є комфортним та затишним будинком.
Що ще потрібно зробити, щоб мати справжній будинок?
Вчитель повинен підвести відповіді учнів на це питання так, щоб виділилися такі висновки - треба зробити покриття на стінах, стелі, підлозі (поклеїти шпалери, пофарбувати, покласти кахель чи зробити обробку деревиною або тканинами). А потім зробити освітлення, роз-ставити меблі та інші деталі інтер’єру.
Стіни, підлога та стеля не тільки захищають будинок від зовніш-нього середовища, утворюючи замкнутий простір, але вони є носіями певного кольору, малюнку і фактури, що у свій час є фоном для меблів, устаткування і убрання. Від кольору фону може залежати вираз-ність цих предметів і те враження, яке вони впровадять на людину. Тому, перш ніж приступити до обробки, потрібно продумати загальне кольорове рішення, яке дозволить сприймати простір квартири як єди-не ціле. В приміщенні повинна бути повна гармонія обстановки, кольо-рового та світового рішення.

3. Вивчання та аналіз інформації.
Учням роздаються інформаційні посібники, каталоги, малюнки з ін-тер’єрами, які вони повинні прочитати, переглянути та проаналізувати.
Обов’язково пояснити учням, що кінцева мета вивчення цього ма-теріалу складається у тому, щоб вони вибрали оздоблені матеріали, ко-льорову гаму, меблі для свого будинку та змогли намалювати інтер’єр кімнат. Якщо їм треба щось занотувати, нехай це зроблять.

4. Дискусійне обговорення щойно вивченого матеріалу (закріп-лення).
Самостійне вивчення матеріалу учнями треба перевірити. Це можна зробити у вигляді дискусійного обговорення таких проблем:
- Яким матеріалом ви би покрили стіни, стелю, підлогу кожної кі-мнати? Чому?
- Яку кольорову гаму ви підібрали би до кожної кімнати? Чому?
- Які меблі ви обрали би для кожної кімнати? Чому?
Прийомів оригінального і комфортного обладнання житла багато. Ваша задача – вибрати те, що найбільш доречно у вашому будинку, що підійде саме вашому укладу життя.

III. Заключний інструктаж.


Клас 9.
Урок 7-8.
Тема. Гігієна житла. Розрахунок вартості оформлення будинку

Мета. 1. Забезпечити засвоювання учнями загальних відомостей про правила прибирання житла і пристрої, що допомагають у приби-ранні, а також про розрахунок кількості та вартості матеріалів для оформлення будинку .
2. Забезпечити формування в учнях умінь застосовувати здобуту інформацію на практиці, у розробці власного інтер’єру, розвиток пізна-вальних інтересів та уваги.
3. Викликати в учнях позитивне відношення до будь-якої трудової діяльності, бажання створювати у своєму житті красу та ідеальні умови фізіологічного комфорту, розвивати бажання послідовного досягнення своєї мети у роботі.
Оснащення. Інформаційний посібники, каталоги, малюнки з ін-тер’єрами.
Оформлення класу. Картинки з видами та планами домів, ін-тер’єри кімнат.
Тип уроку. Комплексний урок набуття учнями нових знань та за-стосування знань на практиці.

Хід уроку

I. Організаційна частина.
Вітання. Перевірка присутніх і готовності учнів до уроку. Призна-чення чергових.

II. Викладання нового матеріалу.
1. Повідомлення теми та мети уроку.
2. Мотивація навчальної діяльності та актуалізація.
Правильно обладнане і затишне житло допомагає добре відпочити, зберегти здоров'я і працездатність. А головне для затишку - це порядок і чистота.

3. Бесіда з учнями.
Бесіда націлена на активізацію знань учнів та керування і спряму-вання цих знань у необхідному напрямку вивчення правильного при-бирання приміщень у будинку. Вчитель може доповнювати бесіду інте-ресними фактами.
Прибирання житла повинні бути щоденні і генеральні.
Ціль щоденного прибирання - підтримування чистоти після генера-льного прибирання. Не обов'язково щодня навантажувати себе непо-сильною і невдячною роботою. Кожна господарка може вибирати на свій розсуд, що їй потрібно зробити сьогодні: чи то підмести, чи то убрати пилососом. А може, витерти пил чи вимити деякі предмети.
Початок кожного прибирання - провітрювання.
Провітрювати житло треба не рідше трьох разів на день: ранком, вдень і перед сном. Найкраще провітрюється приміщення, якщо зро-бити протяг. Але варто пам'ятати, що при такому провітрюванні потрібно виходити з кімнати, щоб не застудитися.
Підмітати підлогу треба вологим віником, щоб не піднімати пилу.
Пил витирають, небагато почекавши, щоб осіла та, котра підня-лася в повітря.
Щорічно на Землю падає близько 300 тис. т. космічного пилу, не говорячи про сотні мільйонів тонн пилу цілком земного походження. Причому в наших будинках пилу часом більше, ніж на вулиці, оскільки він як би засмоктується в будинок через відкриті вікна. Але головне джерело пилу в наших будинках - це ми самі. Аналіз домашнього пилу показав, що її значну частину складає лусочки нашої шкіри в дуже ве-ликих кількостях, величезні поголів'я мікроскопічних пилових кліщів, що харчуються ними, волоконця тканини від одягу, меблів, постільної біли-зни, часточки лаку, що руйнується , яким покритий паркет і т. п.
Домашній пил - один з найпоширеніших алергенів. Хворі астмою й алергією дуже сильно від нього страждають (а таких у нашій країні близько 80% жителів).
Витирати пил можна різними способами: мітелкою пір'яною чи з різнобарвних синтетичних волокон чи сухою вовняною ганчіркою (вов-на при терті електризується і притягує часточки пилу). М'які меблі, килимки, одяг можна чистити таким пристосуванням: у кришці плас-тмасової мильниці роблять кілька рівнобіжних прорізів, закривають її і швидко проводять кришкою, як щіткою. У силу електростатичних властивостей пластмаси пил збирається в мильниці, відкіля її легко змити. Пристосування аналогічної дії зустрічаються у продажі.
Від осідання пилу на м'які меблі допоможе наступний склад: 1 час-тина будь-якого шампуні, 1 частина антистатика і 8 частин води. Протріть цим складом поверхні.
Але краще за все утримувати в припустимих рамках кількість пилу навколо нас можна тільки за допомогою сучасної техніки.
Про пилососи. Справа була на початку ХХ століття. На естраді в Лондонсь-кому мюзик-холі для звеселяння публіки демонстрували машину, що видувала зі старого килима хмари пилу. В перших рядах закашлялися... Один із глядачів у перерві пішов за куліси і порадив пил не видувати, а навпаки, усмоктувати.
- Як? - Здивувалися там.
- А от так, - він устав на коліна і втяг повні легені пилу з килима.
Так пройшли перші натуральні іспити пилососа, винахідником якого по пра-ву вважається глядач мюзик-холу Губерт Сесил Бут.
Напевно, ви любите відчувати, як у будинку пахне чистотою після вашого старого доброго трудяги - пилососа. Але, це пахне не чисто-тою, а дрібним пилом, що не зміг уловити додатковий матер'яний фільтр пилососа і яка тепер багато годин буде розвіватися в повітрі, поки не вляжеться.
Більш успішно поберегти нашу домашню екологію може лише су-часний пилосос останнього покоління з багатоступінчастою систе-мою гігієнічної фільтрації. А ще краще придбати миючий пилосос.
Для боротьби з пиловими кліщами хворим алергією краще купити паровий пилосос, де убудований електричний підігрівник нагріває мию-чий розчин, і той під тиском проникає глибоко в тканину, розпушуючи і вимиваючи бруд. А колекторне сопло відразу утягує все це в пилосос.
Забираючи пилососом, не забувайте наступне:
- Більшість пилу збирається під вікнами, уздовж плінтусів і на зад-ній стінці холодильника. Пройшовшись по цих місцях, ви зберете 70% пилу з підлоги.
- Стежите, щоб потік відпрацьованого повітря з пилососа не був спрямований туди, де ще не прибрано, інакше піднятий їм пил, надовго зависне в повітрі.
- Пилосос не повинний працювати безупинно більше однієї години. Двигуну потрібно давати охолонути.
- Не можна занадто щільно притискати насадки до поверхні, що очищається, інакше усмоктувальний агрегат виявиться позбавлений повітря і почне перегріватися. А ефективність чищення понизиться. Рух насадок повинен бути рівномірним і не занадто швидким.
- Тверді насадки використовують для м'яких поверхонь, а м'які - для твердих.
- Чим більше пилу зібралося в пилозбірнику, тим менше стає тяга двигуна. Тому його необхідно регулярно очищати.
- Якщо ви не користаєтеся разовими паперовими фільтрами, то не викидайте вміст пилозбірнику в сміттєпровід без упакування, інакше зібраний вами пил повернеться назад.
Вологе прибирання в будинку просто необхідні.
Паркетну підлогу потрібно мити прохолодною водою і води потрі-бно якнайменш, інакше паркет розбухне і утратить вид. Запущений паркет можна промити за допомогою миючого засобу для підлоги чи прального порошку (1ст. л. на цебро води). Мити бажано твердою чи мішковиною щіткою на довгому ціпку.
Фарбований чи покритий лінолеумом піл, а також плитку миють теплою водою, користаючись м'якою полотняною чи трикотажною ганчіркою, іноді з додаванням нашатирю (1-2 ложки на цебро води) чи гліцерину. Але без соди і мила: намучитеся змивати сліди.
Генеральне прибирання варто проводити раз у тиждень. Рекомен-дується прибирати в такій послідовності. Спочатку зняти і почисти-ти килими і полові покриття, потім почистити м'які меблі, помити і почистити двері, вікна, водопровідні крани, раковину, туалет; помити квіти, почистити всі прикраси, підмести, витерти пил, помити і на-терти підлогу.
Постійного і ретельного прибирання вимагають місця загального користування - туалет, ванна, коридор.
У туалеті і ванні необхідно не рідше одного разу в тиждень робити дезінфекцію хлорним вапном чи спеціальними засобами, що ма-ються в продажі.
III. Практична робота та поточний інструктаж.
В другій частині уроку учні роблять підрахунок необхідної кіль-кості шпалер, фарби і т.д. , а також зразкову вартість внутрішнього оздоблення будинку: шпалер, фарби, меблів, сантехустаткування. Для цього вони користуються каталогами та інформаційними посіб-никами, у яких показано, як треба робити розрахунки.
Така робота підведе учнів до реальностей життя. Можна провес-ти диспут з таких питань:
- Хто зможе утілити фантазії в реальність?
- Яким потрібно бути, щоб досягти в житті багато чого?

IV. Заключний інструктаж.
Це останній урок, на якому учні збирали інформацію. На наступному уроці вони повинні донести свої знання до інших. Тому, крім письмового звіту треба підготувати невелику доповідь про свою роботу: показати головне і найцікавіше.


Клас 9.
Урок 9-10.
Тема. Захист проекту
Мета. 1. Забезпечити закріплення учнями знань пройденої теми.
2. Забезпечити формування в учнях розвиток пізнавальних інтере-сів та уваги, а також вміння довести свої знання до інших.
3. Викликати в учнях бажання створювати у своєму житті красу та ідеальні умови фізіологічного комфорту, розвивати бажання послідов-ного досягнення своєї мети у роботі.
Оформлення класу. Картинки з видами та планами домів, інтер’єри кімнат.
Тип уроку. Урок комплексної перевірки засвоєння учнями нових знань та вміння застосовувати знання на практиці.

Хід уроку

I. Організаційна частина.
Перед захистом проекту потрібно поміняти обстановку в класі. Ми пропонуємо поставити столи так, щоб всі учні сиділи в одному ряду, близько до доповідача. Це буде сприяти максимальній увазі до допові-ді.
Вітання. Перевірка присутніх і готовності учнів до уроку. Призначення чергових.

II. Захист проекту.
1. Мотивація та актуалізація навчальної діяльності .
Ми з вами зробили величезну роботу. Ви працювали в класі і за класом, довідалися багато нового, зробили великі кроки в умінні пра-цювати з інформацією. Настав день показати усім, що ви довідалися, як змогли застосувати отримані знання і які зробили відкриття. Від того, як уміло ви зможете донести до слухачів ваші наробітки, буде залежати в даному випадку ваша оцінка. У житті від цього уміння може змінитися ваша кар’єра. Зараз у вас є шанс повчитися на своїх і чужих помилках. Скористайтеся їм.

2. Вступний інструктаж.
Оцінювати доповідача будуть усі слухачі. Робити вони будуть це за критеріями, які ви побачите в оцінювальному листі.
Учням роздаються оцінювальні листи.
Прочитайте уважно критерії і скорегуйте відповідно вашу допо-відь.
І ще одне. Сьогодні ви усі будете виступати у двох ролях: у ролі доповідача і у ролі слухача. Як доповідач вам треба зробити доповідь інтересною та жвавою. Як слухач ви маєте право задавати доповідачу питання, а як вихований слухач ви зобов’язані виявити повагу: не пере-бивати, не відволікати, не заважати доповідачу.
3. Доповіді та оцінювання.
Учні по черзі роблять доповіді та усі разом оцінюють доповідача. Вчитель виводить загальну оцінку. У разі потреби він може збільшити, або зменшити її, але обов’язково пояснити учням чому він це робить.

III. Заключний інструктаж.
Після усіх доповідей вчитель підсумовує, у кого доповідь була краща і чому, на які помилки треба звернути увагу.
Треба надати учням можливість висловити свою оцінку роботи над проектом, що їм сподобалось, що б вони змінили, чому навчи-лися.

Оцінювальній лист
Прізвище доповідача

Критерії оцінювання
1. Прийнятна форма та розміри кімнат та будинку (1 бал).
2. Правильність планування кімнат за фу-нкціональним призначенням (1 бал).
3. Раціональність та правильне розташу-вання вікон та дверей (1 бал).
4. Наскільки правильно й естетично піді-брані будівельні покриття та меблі (1 бал).
5. Зручність і оригінальність розміщення меблів (2 бала).
6. Наскільки правильно й естетично піді-брана колірна гама кімнат (2 бала).
7. Чи правильні рекомендації з прибиран-ня будинку (1 бал).
8. Наскільки реальні підрахунки вартості будівельних покриттів і меблів (1 бал).
9. Чи є додаткова цікава інформація
(1 бал)
10. Культура доповідача під час викладу проекту (1 бал)
Усього



Категория: поурочные проекты | Добавил: Лучик
Просмотров: 5716 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]


Поиск


Календарь

Архив записей

Наши сайты



Друзья сайта

http://trudove.org.ua/- Учителю трудового навчання

Торезcкая школа-интернат

Наши друзья

Copyright MyCorp © 2024