Тиждень технології
(для учнів 5-6 класів)
Мета заходу: • Сприяти ознайомленню та залученню учнів до різних видів діяльності; • Створення умов для розвитку професійно необхідних осо-бистісних здібностей, уподобань і інтересів; • Формування в учнів творчих здібностей, технічного світо-гляду, відповідальності за результати власної діяльності, ком-плексу особистісних якостей, потрібних людині як суб’єкту су-часного виробництва і культурного розвитку суспільства; • Виховання активної життєвої позиції, адаптивності, готов-ності до безперервної професійної освіти. Загальний інструктаж. Цей захід розрахований на 5 днів тижня. Кожний день після уроків учасники та група підтримки збираються в актовому залі, де вони будуть знайомитися з завданням і викону-вати його. Понеділок. Відкриття тижня. Конкурс художників Вівторок. Конкурси для вишивальниць і барменів Середа. Конкурси для модельєрів і конструкторів Четвер. Конкурси для перукарів і художників-оформлювачів П’ятниця. Заключний день. Творчі конкурси і конкурс фото-кореспондентів. Визначення найталановитішого класу. Оснащення та підготовка: Актова зала прикрашається малюнка-ми з інструментами, портретами людей праці та ін. Для проведення конкурсів знадобляться столи та стільці (відповідно до кількості учасників). А також: - для художників: папір А4, олівці, стирачка, лінійка; - для вишивальниць: клаптики тканини, нитки, голки, ножиці; - для модельєрів: клаптики тканин, булавки, голки, нитки, ножиці; - для художників-оформлювачів: картон, кольоровий папір, лекала, клей, ножиці; - Для барменів: стакани, дощечки, ножики. Для переможців та активних учасників готуються грамоти та по-дарунки. Для визначення активних учасників – спеціальні картки. На дошці оголошень виноситься інформація про те, які будуть конкурси кожний день тижня.
Понеділок Відкриття тижня. Конкурс художників
Ведучий 1. Добрий день! Сьогодні ми зібралися в цьому залі, для того, щоб розпочати тиждень технології – це традиційне свято пред-мету «Трудове навчання». Ведучий 2. Ми проводимо його, щоб усі побачили, які талановиті діти вчаться поруч, та щоб перевірити, які здібності ви вже розвину-ли на уроках трудового навчання. Ведучий 1. То що ми будемо робити? Ведучий 2. Кожен день тижня на сьомому уроці ми будемо збира-тися в цьому залі і проводити два конкурси з наступних номінацій: - кращий художник; - краща вишивальниця; - кращий бармен; - кращий модельєр; - кращий перукар; - кращий конструктор; - кращий художник-оформлювач; - кращий фотокореспондент; - кращий творчий колектив. Ведучий 1. Список номінацій по дням тижня ви знайдете на дошці оголошень. Ведучий 2. Для конкурсу кожен клас пропонує одного учасника. Не можна двічі приймати участь у конкурсах, тому, обираючи, знайдіть кращого, бо він не тільки заробить собі титул, але й принесе класу бали. Роботи та виступи будуть оцінюватися по 12-бальній системі. Ведучий 1. Бали можна заробити і відповідаючи на запитання для глядачів(одна правильна відповідь – один бал). Клас, який отримає найбільшу кількість балів, получить приз, як самий талановитий клас серед 5-х і 6-х класів школи. В п’ятницю буде підведений під-сумок і оголошено переможця. Ведучий 2. Визначати, хто кращій, буде журі у складі двох учите-лів по трудовому навчанню, учителя з малювання та переможців шкільної олімпіади по трудовому навчанню у старших кла-сах.(називаються фамілії). Ведучий 1. А зараз ми проведемо перший конкурс на найкращого художника. Будь ласка оберіть з класу трьох учнів, які б вміли гар-но малювати та творчо мислити. Класи обирають представників. Ведучий 2. Прошу обраних вийти на сцену. Станьте будь ласка своєю групою біля столу. Оскільки ми розпочинаємо тиждень техно-логії, то хочеться, щоб у цього тижня була своя емблема. Ваше за-вдання за 10 хвилин придумати та красиво намалювати емблему тижня технології. Завдання зрозуміло? Тож починайте. Групи художників виконують завдання. Ведучий 1. То, ще раз нагадаємо номінації. Учасниці номінації «Краща вишивальниця» повинні гарно вишивати простими швами, як наприклад, стебловий, ланцюжок, назад голка. Вони одержать завдання прямо на сцені. Ведучий 2. Учасники номінації «Кращий бармен» повинні бути чо-ловічої статті і вміти зробити прикрасу до напою. Цим учасникам можна продумати свою роботу дома і принести свої прикраси, або фрукти. Ведучий 1. Учасниці або учасники номінації «Кращий модельєр» повинні вміти зробити одяг на очах у глядачів. Вони одержать за-вдання прямо на сцені, але їм потрібно знайти того, хто стане їх мо-деллю . Ведучий 2. Учасники номінації «Кращий конструктор» скоріше бу-дуть хлопцями. Вони повинні принести свій конструктор «Лего». Його можна зібрати усім класом. Ведучий 1. Учасники номінації «Кращий художник-оформлювач» повинні вміти красиво робити аплікацію з паперу. Завдання буде дано на сцені. Ведучий 2. Учасниці номінації «Кращий перукар» повинні знайти модель, яка дозволить вам зробити зачіску на її волоссі. Зачіски бу-дуть робитися на сцені, але ви можете принести усе, що вам необ-хідно для перемоги. Ведучий 1. І ще одна номінація «Кращий фотокореспондент». Для неї можна обрати групу з трьох учнів. Вони повинні до п’ятниці зро-бити газету із фотографіями про шкільне життя, які зроблять самі. Ведучий 2. До п’ятниці треба підготувати і ще один номер, який буде оцінено за номінацією «Кращий творчий колектив» . У сьому номері може приймати участь весь клас, або його частина. Ведучий 1. Ви можете станцювати, проспівати пісню, зробити теат-ральну постановку. Усе залежіть від вашої фантазії та талантів. З цих номерів у нас буде складений гала-концерт. Ведучий 2. А поки ваші однокласники працюють, ви теж можете заробити бали. Для цього треба лише правильно відповісти на мої запитання: - Що таке технологія? (це сукупність прийомів і спо-собів отримання, обробки або переробки сировини, матері-алів, напівфабрикатів або виробів, здійснюваних в різних галузях промисловості, будівництві і т.д.) - З яких моментів складається процес праці? (Доці-льну діяльність або саму працю; Предмет праці – все те, на що направлена доцільна діяльність людини (сировина, матеріали, об-рази);Засоби праці – машини, устаткування, інструменти, за до-помогою яких людина перетворює предмети праці.) - З яких етапів складається проектування виробу? (Вибір об'єкту діяльності. Створення уявного образу. Відображен-ня образу на папері. Виконання базового креслення. Внесення змін до базового креслення відповідно придуманому образу. Створення макету (при необхідності). Виготовлення викрійок або лекал.) - Назвіть п’ять показників якості виробу (Функціо-нальність – можливість використання виробу за призначенням; Технологічність – застосування найбільш раціональних техноло-гій виготовлення; Естетичність – краса і привабливість виробу; Ергономічність – зручність у використанні; Економічність – невисокі витрати на виготовлення виробу і його застосування.) - Як можна формувати деталі? (литво, ліплення, штампування і різання) - Назвіть види з'єднань деталей (скріпленням, скручуванням, зшиванням, склеюванням, цвяхове і гвинтове з'єднання) За кожну правильну відповідь видаються спеціальні картки. По закінченню підра-ховуються загальні бали класу, а тому, хто відповів найбільше, видається по-дарунок. Ведучий 1. Бали, які ви заробили сьогодні і ще заробите в наступні дні будуть записуватись на екран тижня. Отже перші цифри ви вже можете побачити. Записуються бали за відповіді. Ведучий 2. Час закінчився. Пора нам подивитися на те, що вийшло у наших команд. Кожна команда по черзі показує свою роботу і по-яснює глядачам, чому саме такий сюжет був обраний. Команди показують роботи. Журі оцінює і пояснює свої оцінки. Бали виставля-ються на екран, а команда-переможець нагороджується призами. Ведучий 1. Закінчився наш перший день. Ведучий 2. І я скажу вам, що він був дуже гарним. Ведучий 1. А я сподіваюся, що завтра буде ще веселіше, бо ми по-бачимо, як працюють вишивальниці і бармени. До побачення! Ведучий 2. До побачення!
Вівторок Конкурси для вишивальниць і барменів
Оснащення: попереду сцени стоять столи зі стаканом, дощечкою, ножиком; позаду один стіл з вишивальними наборами та стільці. Ведучий 1. Добрий день! Ведучий 2. Добрий день! Я нагадую, що ми проводимо тиждень технології. Ведучий 1. Сьогодні ми зустрічаємо наших вишивальниць та геро-їв, які запропонують нам гарні напої. Ведучий 2. Прошу вийти на сцену тих, хто буде сьогодні вишива-ти. Виходять вишивальниці. Ведучий 1. Прошу кожну підійти до столу, що стоїть позаду. На столі ви побачите набори для вишивання і тканину з малюнком. Вам потрібно вишити цей малюнок стебловим швом. Можете вже почи-нати, але пам’ятайте, що робота повинна бути гарною. Ведучий 2. І поки дівчата вишивають, ми будемо заробляти бали. Ви ж пам’ятаєте, що кожна правильна відповідь на моє питання дає змогу вашому класу получити титул найталановитішого класу. От-же, - Назвіть, будь ласка, що входить до обов’язків барме-на?(готувати напої, обслуговувати відвідувачів, робити роз-рахунки, стежити за якістю продуктів) - Якими якостями повинен володіти бармен, як людина? (мати гарний зір, окомір, увагу, пам'ять, бути толерантним, вміти спілкуватися та відокремлювати себе від негативного впливу) - Якими знаннями повинен володіти бармен, щоб бути про-фесіоналом?(знати технологію приготування напоїв, правила видачі продуктів, вміти рахувати і оформлювати документи, працювати на спеціальному обладнанні) - Які можливі медичні протипоказання для тих, хто хоче стати барменом? (захворювання органів дихання, шкіри, се-рдечно-судинної системи, нервової системи, знижений слух) За кожну правильну відповідь учні отримують картки. Ведучий 1. Ви молодці! А зараз послухаємо нашу переможницю шкільної олімпіади. Вона розповість про бармена те, що ви не ска-зали. Дівчина читає професіограмму Ведучий 2. Отже, ми вже можемо подивитися, як працюють барме-ни. Прошу вийти на сцену наших конкурсантів. Виходять бармени, займають місця біля столів і починають творити. Ведучий 1. До роботи, юні бармени. Ми ж згадаємо те, про що по-трібно пам’ятати під час роботи з інструментами, а в даному випад-ку з ножем. Хто скажіть мені правила користування кухонним но-жем? (усі продукти треба різати на спеціальних дошках, тримати ніж треба за ручку, передавати ніж треба ручкою вперед, під час роботи з ножем не відволікатися, застосовувати ніж за призначен-ням) За кожну правильну відповідь учні отримують картки. Ведучий 2. Наші бармени вже готові. Подивимось, що у них вийш-ло. Кожен творець по черзі показує свою роботу, дає їй назву і по-яснює глядачам, чому саме такою він її зробив. Бармени показують роботи. Журі оцінює і пояснює свої оцінки. Бали виставля-ються на екран, а переможець нагороджується призом і грамотою. Ведучий 1. І наші вишивальниці вже готові. Зараз журі виставить їм бали. Журі оцінює вишивальниць і пояснює свої оцінки. Бали виставляються на екран, а переможець нагороджується призом і грамотою. Ведучий 1. Ми гарно проводимо з вами час, але і другий день вже закінчився. Ведучий 2. Але завтра ми побачимо незабутнє видовище, бо юні модельєри одягнуть своїх моделей у незвичний одяг. Тож я говорю, до побачення! Ведучий 1. До побачення!
Середа Конкурси для модельєрів і конструкторів
Оснащення: попереду сцени стоїть стіл із клаптиками тканин, но-жицями, булавками, голками, нитками; позаду один порожній стіл та стільці. Ведучий 1. Добрий день! Ведучий 2. Добрий день! Я нагадую, що ми проводимо тиждень технології. Ведучий 1. Сьогодні в цьому залі будуть працювати модельєри і конструктори. Ці дві професії мають спільну основу. Їх носій пови-нен бути творчим, інформаційно компетентним, уважним до дріб-ниць. Отже зустрічаємо наших конструкторів. Сьогодні вони пока-жуть нам щось дуже незвичне, що можна зробити з «Лего» Виходять конструктори зі своїми конструкторами, сідають за дальній стіл і починають збирати. Ведучий 1. А зараз прошу вийти модельєрів зі своїми моделями. Ваше завдання зробити одяг з того, що є на цьому столі, але ви не повинні розрізати тканину і звісно не працювати усю ніч, як попе-люшка. У вас є усього 10 хвилин. Виходять модельеры і починають створювати одяг. Ведучий 2. А ми знову заробляємо бали. Сьогодні завдання таке: назвіть мені приказки, поговірки, загадки про працю. Учні по черзі розповідають. За кожний вислів вони отримують картки. Ведучий 1. Модельєри готові! Подивіться, які гарні сукні. Що ж за-слухаємо, як працювалось кожному з них і що вони хотіли донести до нас своїми сукнями. Модельєри пояснюють. Журі оцінює і пояснює свої оцінки. Бали виставляються на екран, а переможець нагороджується призом і грамотою. Ведучий 1. Готові і конструктори. Вони покажуть свої вироби, а журі виставить їм бали. Журі оцінює конструкторів і пояснює свої оцінки. Бали виставляються на екран, а переможець нагороджується призом і грамотою Ведучий 1. Ось ми й пройшли середину. Ми вже бачимо по балам на екрані, яка йде у нас з вами боротьба, бо таланти є в кожної людині. Ведучий 2. Але крім таланту потрібно мати ще й наполегливість та працювати над собою дуже багато. Саме тоді талант зможе розкри-тися якнайяскравіше. Ведучий 1. Отже побачимо завтра, як розквітнуть перукарі і худо-жники-оформлювачі. До побачення! Ведучий 2. До побачення!
Четвер Конкурси для перукарів і художників-оформлювачів
Оснащення: попереду сцени стоїть стіл, на який перукарі покла-дуть свої інструменти та приладдя, стоять стільці для моделей; по-заду один стіл з наборами для оформлювачів(картон, ножиці, клей, кольоровий папір, лекала) та стільці. Ведучий 1. Добрий день! Ведучий 2. Добрий день! Ми проводимо тиждень технології і вже добігаємо до кінця. Ведучий 1. Але сьогодні на нас очікує свято краси, бо ми побачи-мо, як на наших очах дівчатка-моделі стануть принцесами. Ведучий 2. І побачимо, як можна творити руками навколишній світ гарнішим, бо художники-оформлювачі зроблять картини аплікацією. Тож прошу вийти сюди саме їх, наших художників-оформлювачів Виходять художники-оформлювачі, сідають за дальній стіл і після інструкта-жу починають робити виріб. Ведучий 1. А зараз прошу вийти перукарів зі своїми моделями. Мабуть, ви вже самі знаєте, що треба робити. Тому мені залишаєть-ся тільки сказати вам: «Починаємо» Виходять перукарі і починають створювати зачіски. Ведучий 2. А ми знову заробляємо бали. І сьогодні перевіримо вашу кмітливість - 3 хлопчики відправилися в магазин і по дорозі знай-шли 3 копійки. Скільки грошей знайшло б 1 хлопчик, якби пішов в магазин сам? (3 копійки) - Довжина колоди 5 м. За 1 хвилину від колоди від-пилюють по 1 м. За скільки хвилин розпиляють всю ко-лоду? (за 4 хвилини) - У корзині 4 яблука. Розділіть їх між 4-мя дівчатками, так щоб кожна отримала по 1 яблуку, і 1 яблуко залиши-лося в корзині (треба одній дівчинці віддати яблуко в ко-рзинці) - 2 батька і 2 сини з'їли 3 яйця, причому кожному з них дісталося по цілому яйцю. Як таке може бути? (дід, отець, онук) - Як пронести воду в решеті?(застиглою) - Який годинник показує точний час 2 рази на добу? (Котрий зламався) - Коли чорній кішці найлегше пробратися в будинок? (Коли відкриті двері) - На початку і в кінці його холод, а в середині тепло. Що це? (рік)
За кожну правильну відповідь учні отримують картки. Ведучий 1. Перукарі готові! Ох! Які ж гарні вони створили зачіски. Треба було мені сідати замість моделей. Що ж заслухаємо, як пра-цювалось кожному з них і що вони хотіли донести до нас своєю працею. Перукарі пояснюють. Журі оціню і пояснює свої оцінки. Бали виставляються на екран, а переможець нагороджується призом і грамотою. Ведучий 2. Готові художники-оформлювачі. Вони покажуть свої вироби, а журі виставить їм бали. Журі оцінює художників-оформлювачів і пояснює свої оцінки. Бали виставляють-ся на екран, а переможець нагороджується призом і грамотою Ведучий 1. Дійшов до кінця четвертий день. Все менше часу зали-шилось до того, щоб дізнатися, який клас у нас самий талановитий. І вже завтра ми будемо це знати. Ведучий 2. Але перш ніж ми це дізнаємось, на нас чекає незабутнє шоу, бо саме завтра ми побачимо творчі виступи і роботи фотокоре-спондентів. Ведучий 1. А ще вас чекає сюрприз, отже до завтра! Ведучий 2. До завтра!
П’ятниця Заключний день. Творчі конкурси і конкурс фотокореспондентів
Оснащення: прикрашена сцена Ведучий 1. Добрий день! Ведучий 2. Добрий день! Сьогодні п’ятниця, а це означає, що тиж-день технології закінчується. Ведучий 1. Але те, що ми дізналися, що відкрили, чому навчилися завжди останеться з нами і допоможе нам розвиватися Ведучий 2. І ставити для себе нові цілі, нові завдання, бо той хто не зміг проявити себе за цей тиждень обов’язково проявить себе у майбутньому, якщо повірить у свої сили і буде розвивати свої тала-нти. Ведучий 1. А підсумок сього тижня ми ще не підвели, бо у нас є ще два конкурси: творчий виступ і конкурс фотокореспондентів. Нага-даю, що ці конкурси ви готували протягом чотирьох днів. Це не ве-ликий термін, але якщо до таланту додається ще й завзятість та вміння досягнути своєї мети не зважаючи ні на що, то завдання бу-де виконано на високому рівні. Ведучий 2. От і подивимося, хто зможе нас здивувати. Тим більш, що за сьогоднішні конкурси журі буде ставити оцінки по 15-бальній системі і може добавити 5 балів той команді, яка проявить себе над-звичайно, тобто хто відстає, може наздогнати сьогодні своїх супер-ників. Ведучий 1. Оце так! То може вже почнемо! Першими будуть висту-пати учні _____ класу. Одразу після виступу команда фотокорес-пондентів сього класу захищає свою роботу. Далі йдуть виступи усіх команд по черзі. Ведучий 2. Ну ось і все! Це було надзвичайно! . Ведучий 1. Так, мені дуже сподобалось! А не пора нам дізнатися, хто ж стане найталановитішим класом і получить приз. Ведучий 2. Так, даємо слово журі. Журі виступає зі своїми враженнями про конкурс, та спочатку говорить, хто ви-грав у даних конкурсах, не називаючи балів. Проводиться нагородження талано-витих. А потім журі оцінює команди, починаючи з тих, хто набрав найменше ба-лів. Переможцю вручається грамота і солодкий приз, робиться фото на па-м’ять. Ведучий 1, Ведучий 2. Дякуємо усім! До побачення!
|